רוצה לרכוש דירה? הנה כל הסיבות בגינן כדאי להיעזר בעורך דין

עם הליווי שלנו, הכל אפשרי! אל תתפשרו על מחיר נמוך על חשבון האיכות!

חשבת לקנות דירה אבל אין לך מושג מהיכן להתחיל? מדוע חשוב כל כך לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין בעת רכישת הדירה? מה בודקים לפני שקונים?

לעיתים אנשים חושבים שדי בשכירת משרד תיווך כדי להגדיל את האפשרות לרכוש דירה בתנאים הנכונים אך לא כך הוא הדבר. ישנה חשיבות מכרעת לשכירת שירותי עורך דין מקרקעין, שילווה, יסייע וייעץ לאורך כל המסע, עד לרכישה המדויקת.

 

לרכוש נכס עם עורך דין מקרקעין

כבר בשלב חיפוש הדירה מומלץ ליצור קשר עם עורך דין מקרקעין ומדוע? כי לעיתים גם בשלב ההתרשמות ישנו מידע קריטי אותו יש לבחון לעומק, גם כד לא לבזבז זמן יקר וגם כדי להבטיח שהרכישה העתידית נעשית באופן מדויק, ללא לחץ מגורמים חיצוניים וללא הטעויות. עורך דין מקרקעין לרכישת דירה שם בידיו את האחריות לדאוג לאינטרסים שלך תוך מתן תשומת לב לנושאים כמו הפעלת לחץ מצד המוכרים וכמובן כדי לוודא שהפרטים שניתנים על הנכס הנם מדויקים.

לא אחת ניתן לראות כיצד מוכרי דירות מעוניינים להעלים פרטים מסוימים או מפעילים לחץ פסול וחותרים להגעה להסכם שבעל פה מתוך רצון לכבול את הקונים. עורך הדין מיומן בהתמודדות כבר בשלב הזה, ועצם הימצאותו בתמונה מרתיעה בעלי נכסים מפעולות מסוג זה.

 

אילו נושאים בודק עורך הדין?

ישנם נושאים רבים הדורשים את התערבותו ובדיקתו של עורך דין המתמחה בתחום הנדל"ן והמקרקעין. עוד הרבה לפני שלה החתימה על חוזה המכר, עורך הדין יברר נושאים רבים להם חשיבות קריטית. בין היתר יבצע עורך הדין בדיקת נכס הכוללת בדיקה האם העסקה משתלמת, היבטי מיסוי של הנכס. הוא יבחן את עמלת התיווך, את רמת הפיתוח באזור המגורים והאם התשתיות בו ראויות, הוא גם יבחן את התוכניות לאזור בעתיד. מבחינת הטאבו, עורך הדין יבחן לעומק האם המוכר אכן רשום בה וכיצד הוא רשום, ואם מדובר בחברה אז הוא יבחן את הביקורות עליה.

 

חתימה על הסכם רכישה הוגן

אחד התפקידים החשובים של עורך הדין הוא לוודא שהסכם הרכישה עליו אתם חתומים הוא הסכם שמטיב עמכם. תפקידו הוא לוודא שמוצו כל הזכויות של הרוכשים בעת המשא ומתן על הנכס וכי בעת החתימה על הנכס הם עושים זאת על הצד הטוב ביותר. בסוף, מדובר על הרכישה הגדולה ביותר שאנשים יבצעו בחייהם, לכן אין לחסוך או לחשוב פעמיים כשמגיעים לשלבים מתקדמים של חיפוש אחר נכס ובוודאי כאשר נמצאים במשא ומתן עליו.

בסוף, עורך הדין הוא זה שיוודא שהעסקה הגדולה שתבצעו תהיה משתלמת עבורכם, והוא ידע גם מתי לומר לכם להתרחק מעסקאות שאינן כדאיות. הוא יוכל להגדיר לכם בקלות מה מסכן אתכם, מי נגד מי ומתי צריך לחשב מסלול מחדש, אך הוא בעיקר יוכל להוביל אתכם לחוף מבטחים כדי שתבצעו את העסקה המשתלמת ביותר.

קרדיט תמונה: freepik

תוכן עניינים