עו"ד מושיקו מלכה: "הלקוחות שלי זקוקים לחוף מבטחים, מקום שיעניק להם בטחון ושקט". תודו שכזה עוד לא הכרתם!

עם הליווי שלנו, הכל אפשרי! אל תתפשרו על מחיר נמוך על חשבון האיכות!

לא בכל יום מזדמן לפגוש עו"ד מהסוג של מושיקו מלכה. משהו בהלך הרוח ובסגנון הדיבור שונה, ויכולת ההכלה וההקשבה שלו ניכרים בצורה יוצאת דופן. כנכה צה"ל הוא מכיר את ההתמודדות מול מערכות מסועפות ואימתניות, ולמד מגיל צעיר, שכדי להשיג את מה שמגיע לו, עליו להילחם בשיניים. על אף אופיו האמביציוזי יש בו שקט שמאפשר לו לפעול ממקום מושכל, מודע ומאוד ממוקד, מה שיוצר את השילוב המופלא בין שקט ועוצמה.

"ידע אפשר לקנות. כל אחד יכול ללמוד מה הזכויות שלו".

עו"ד מלכה הבין בשלב די מוקדם בחייו, ידע אפשר לקנות, אבל מה שבאמת יכול להשפיע על החיים של האדם הוא כסף. שלא תבינו לא נכון, הוא לא מדבר מתוך רדיפת הממון.

בעת שירותו הצבאי שירת בצנחנים, ונפצע בברכו. פציעתו דרשה ממנו לעבור ניתוחים ותהליך שיקום מאוד ארוך ומורכב, אך במקביל, נאלץ להילחם בחזית נוספת על חייו – לקבל הכרה כנכה צה"ל ממשרד הבטחון. הוא מספר: "נאלצתי להילחם בשתי חזיתות במקביל. מצד אחד, הרצון להשתקם ולהעלות את חיי על המסלול, ומצד שני, למצות את הזכויות שלי כדי לאפשר זאת. למזלי, השאפתנות שלי והיותי נחרץ מאוד, עזרו לי להשיג את שני היעדים הללו".

זמן לא רב לאחר תקופת השיקום שעבר, החל עו"ד מלכה להתברג ולהתקדם בחברת NICE, חברת הייטק, אך תשוקותיו משכו אותו ללימודי משפטים. במקביל לתקופת לימודיו הספיק להרחיב את התא המשפחתי, ואף הקים חברת סחר בינלאומי, שמספקת שירותים ליבואנים וליצרנים במזרח אסיה. את  ההתמחות שלו בחר לעשות בתחום הנדל"ן, תחום שמשך אותו עוד מנעוריו.

טרם סיים את לימודיו החל להכין את השטח ושכר חלל משרדים, שהיה עתיד להיות משרד בוטיק, שמספק שירותים בתחום הנדל"ן, המסחר והמשפחה" בימים אלו המשרד מתרחב, ומונה 8 אנשי צוות, שמשתפים יחד פעולה ומעניקים ללקוחות המשרד את יתרונות המקצועיות והסינרגיה שלהם יחד.

קרדיט לצלם אופיר אברמוב

"התהליך חשוב לא פחות מהתוצאה".

יש שיגידו, שעו"ד מלכה בוחר את התיקים עימם הוא עובד בצורה סלקטיבית. נכון, מרבית הכרישים הוותיקים בתחום המשפטים לא ייקחו כל תיק, אך אצל מושיקו הבחירה נעשית מתוך שיקול ספציפי. הוא מסביר: "אני לא מחפש תיקים שמצריכים רק חתימה על הסכם. הלקוחות שלי עוברים תהליך, וכדי שהם ידעו על מה בדיוק הם חותמים, אנחנו עוברים דרך. בין אם מדובר בהסכם מכר או בהסכם גירושין, חשוב לי שהלקוח ידע מה המשמעות של כל סעיף, כך שנדייק את הפרטים גם לשביעות רצונו וגם להבנתו המלאה. תהליכים דורשים צעדים מדודים, והלקוחות שמגיעים אלי מבינים שהם הגיעו לחוף מבטחים. זה המקום לקחת נשימה ולהסדיר את הדופק והתנועה, כדי להגיע לתוצאה האופטימלית והרצויה".

אף על פי כן, עו"ד מלכה פועל באופן ממוקד ויצירתי, שמבטיח ללקוח את הדרך הקצרה שתוביל לתוצאות הטובות ביותר. במסגרת שירותי המשרד, הוא מספק ללקוחותיו שירותים משלימים, הכוללים ייעוץ של רואה חשבון או יועץ עסקי, שמסייע להם לעבור את התהליך בהצלחה ולצמוח ממנו. במסגרת תיקי גירושין הוא אף מסייע לבני הזוג לפתור מחלוקות כלכליות בעזרת  כלכלנים ומטפלים רגשיים, ולו בכדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר בדרך היעילה ביותר. עו"ד מלכה: "המקצוע שלי יכול לקלקל את הערכים של האדם מאוד מהר. בשל כך אני תמיד מזכיר לעצמי מאיפה באתי, ורותם את כל הערכים שקיבלתי מבית לטובת העשייה המקצועית שלי".

"עודף הדמוקרטיה הוא רועץ בחברה הישראלית ובכל מוסדות השלטון".

בימים אלו עומל עו"ד מלכה על ספרו, "האם מדינת ישראל עדיין דמוקרטיה"?

לאורך הספר תוהה, שואל ואף משיב על סוגיות שונות ומבקר את מערכת המשפט שהשתלטה על כל רובד בחיינו. הוא טוען כי במדינה בה החוק ניתן לפרשנות, כל הסכם נתון לפרשנות, ואין ערך לא לחוק ולא להסכם, מה שמוביל לכאוס ולכרסום בערכי הדמוקרטיה ובזכות הציבור לבחור במנהיגות מתאימה שתרים את החברה.

עוד טוען עו"ד מלכה, שבשנים האחרונות אף ממשלה לא מצליחה לייצר חזון ארוך טווח. הוא דן בנושאים לא פשוטים, כמו החשש של אזרחי המדינה להגן על עצמם, העדר הסמכות וחופש הפעולה של משטרת ישראל והצבא ועוד.

"המשמעות של עו"ד הדין ללקוח היא חוף מבטחים".

בסיום שיחתנו מדגיש עו"ד מלכה, שעו"ד מהווה גורם מאוד משמעותי בחייו של האדם, ועל כן בפנייה לעו"ד יש לחפש בו את הערכים שתואמים לאדם שמגיע אליו, וכאלו שיבטיחו ללקוח להגיע לחוף מבטחים. הוא דוגל במקצועיות, דיוק, ערנות, שאפתנות, אסרטיביות, נחישות ומחויבות, ותמיד מדגיש, עו"ד הוא מנהיג שמוליך את לקוחותיו לנחלה, לכן הוא חייב תמיד לראות את התוצאה המבוקשת לנגד עיניו, ולפעול משם, תוך שמירת ערכיו ועקרונות הליבה שמנחים אותו בחייו.

הכתובת לנפגעים ולמי שזקוק לחוף מבטחים

יום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל שאירע אתמול היה כואב כמו בכל שנה, אך הפעם הזדמן לעו"ד מלכה לקחת חלק בהנצחת הנופלים והחללים, מאחר וראש עיריית דימונה פנה אליו בבקשה להניח זר בטקס העירוני. עו"ד מלכה: זה מעמד מרגש מאוד. כמי שמשתייך למשפחת השכול, זה כבוד גדול עבורי, אך הכבוד האמיתי הוא של הגיבורים שנפלו והמשפחות שלהם שנותרו להתמודד עם אובדנם".

את הראיון מסיים עו"ד מלכה בנימה אופטימית עם איחולי חג עצמאות שמח למדינתו האהובה ולאזרחים שהופכים אותה למיוחדת. הוא מצטט את המשפט של הסופר פאולו קואלו "כשאנו שואפים להיות טובים יותר ממה שאנחנו, הכל סביבנו הופך להיות טוב יותר". באופן לא מפתיע, המשפט מגדיר את הדרך האישית והמקצועית שעבר ועל פיה הוא פועל. כשהוא חותר תמיד להגיע לתוצאות טובות יותר, להיות אדם טוב יותר ולהשפיע באופן דומה על הסובבים אותו, הוא בוחר בקפידה את שותפיו לדרך, בכללותם צוות המשרד ועורכי הדין שעוברים עמו כברת דרך ומתחייבים תמיד להיות שם בשביל הלקוח ולפתוח עבורו את האפשרות להיות במקום טוב יותר בדרך הטובה והנעלה ביותר.

 

לאתר הבית של עו"ד מושיקו מלכה

טלפון המשרד: 074-7027111

לדף הפייסבוק העסקי של עו"ד מושיקו מלכה

נציג המשפחות השכולות

טקס יום הזיכרון הנחת זר דימונה

קרדיט לצלם אופיר אברמוב
קרדיט לצלם אופיר אברמוב

תוכן עניינים