מדריך להגשת תביעה קטנה

עם הליווי שלנו, הכל אפשרי! אל תתפשרו על מחיר נמוך על חשבון האיכות!

אם נגרם לכם עוול או אי צדק ואתם מרגישים שמגיע לכם פיצוי בסכום כסף שהינו קטן יחסית (עד 34,600 ₪), יש לכם אפשרות להגיש תביע לבית משפט לתביעות קטנות.
הגשת תביעה לבית משפט לתביעות קטנות, מאפשרת מעבר של הליך קצר ופשוט, ללא עיכובים מיותרים וללא נוכחות עורך דין – מה שהופך את הפרוצדורה למהירה ויעילה יותר בהשוואה להתנהלות בבתי המשפט הרגילים.
אם גם אתם מעוניינים להגיש תביעה קטנה מכל סיבה ועבור כל מטרה, להלן מדריך קצר אשר יסייע לכם להשיג את המטרה בצורה יעילה:

היכן מגישים את התביעה?


את התביעה הקטנה מגישים דרך רשת האינטרנט –  על ידי מילוי של טופס מקוון.
יש למלא את כל הפרטים בטופס, ולהקפיד ולבחור בבית משפט לתביעות קטנות אשר עונה על אחד מהסעיפים הבאים: ממוקם באזור המגורים או העיסוק של הנתבע, ממוקם במקום בו בוצעה העסקה או התרחש המחדל בגינו מוגשת התביעה – אם מדובר בתביעה נגד תאגיד כמו ערוץ תקשורת, ניתן להגיש את התביעה בכל אחד מבתי המשפט לתביעות קטנות בישראל.

כיצד מגישים את התביעה?


כאמור, יש טופס מקוון להגשת התביעה – בטופס יש להזין את כל הפרטים של התובעים ונתבעים, יש לפרט את פרטי התביעה ולצרף את כל אותם מסמכים אשר תומכים בה.
יש לשים דגש על ניסוח כתב התביעה – כאשר, כתב התביעה אמור להיות כתוב בצורה מובנית וברורה ועליו לפרט את הנזק אשר נגרם לנתבע – המהווה את הסיבה בגינו הוא מגיש את התביעה. כמובן, שקיימת חשיבות גבוהה לצרף לכתב התביעה את כל פרטי התובע ובין היתר: מספר תעודת זהות, כתובת המגורים ומספר טלפון ליצירת קשר.
חשוב לציין, כי במסגרת מילוי הטופס והגשת התביעה, יש צורך לשלם אגרה – אם האגרה לא תשולם התביעה לא תוגש.

הגשת כתב הגנה


חשוב להיות מודעים לעובדה שהנתבע מקבל את האפשרות להגיש לבית המשפט כתב הגנה.
עליו להגיש את כתב ההגנה בתוך פרק זמן של 30 יום מיום הגשת התביעה.
חשוב לציין שבמידה והנתבע לא יגיש את כתב ההגנה, בית משפט לתביעות קטנות יכול להגיע לפסיקה רק בהסתמך על כתב התביעה – ולכן, ההמלצה עבור הנתבע לפעול ולהגיש את כתב ההגנה – אשר פטור מתשלום אגרה.

הדיון


שני הצדדים אמורים לקבל זימון לבית משפט לתביעות קטנות ולהגיע לאולם עם כל החומרים, הראיות והעדים שיש להם. ברוב המקרים, פסק הדין יינתן במועד מאוחר יותר וההחלטה תשלח לצדדים באמצעות הדואר. יחד עם זאת, ישנם מקרים יוצאים מין הכלל, בהם השופט יקבל את הפסיקה במועד המשפט.
חשוב לשוב ולהדגיש שהדיון בבית משפט לתביעות קטנות מתבצע ללא ייצוג של עורך דין, חוץ ממקרים יוצא דופן – כאשר, אם אחד הצדדים מקבל אישור מיוחד להיות מיוצג על ידי עורך דין גם הצד השני יהיה זכאי לייצוג.

לסיכום,

הגשת תביעה קטנה מהווה אפשרות לכל אדם לדרוש את הצדק אשר מגיע לו.
הליך הגשת התביעה הוא הליך פשוט יחסית אשר אינו מצריך תואר שני במשפטים או אפילו הבנה מקדימה בתחום.
כל מה שצריך לעשות, זה לעקוב אחרי השלבים הנדרשים בתהליך ובמידת הצורך להיוועץ באחת מאותן החברות אשר מציעות סיוע בהגשת תביעות קטנות – יש לקחת בחשבון, שישנם מקרים בהם גם הצד הנתבע יוכל להגיש תביעה נגדית כנגד התובע ולכן, ההמלצה היא לאסוף מידע על כל האפשרויות ודרכי הפעולה האופציונאליות וכאמור, במידת הצורך להיוועץ או להיעזר בשירותיה של חברה חיצונית ייעודית.

קרדיט תמונה: pexels

תוכן עניינים