רשלנות רפואית, עורך דין, ומה שביניהם

עם הליווי שלנו, הכל אפשרי! אל תתפשרו על מחיר נמוך על חשבון האיכות!

פגיעות עקב רשלנות רפואית מתרחשות כל הזמן, לעיתים אנו מודעים לכך ולעיתים לא. בכל מקרה בו אתם חושדים כי נפגעתם אתם או קרובים אליכם עקב רשלנות רפואית דעו כי אתם זכאים להגיש תביעה כנגד הגורם הפוגע. יש לייחס ולהבדיל רשלנות רפואית לבין טעות אנוש – שני המונחים שונים והיחס אליהם שונה מבחינה משפטית.

 

מהן תביעות בגין רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית שונה מטעות אנוש. רשלנות רפואית היא מקרה בו ניתן שירות רפואי וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל. בכדי להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית יש להוכיח את רשלנות הרופא, להוכיח שאותו בעל מקצוע לא התנהל באופן מתאים בהתאם למקרה, שלא הזהיר או עדכן את המטופל לגבי השלכות רפואיות כתוצאה מהטיפול. בכדי לממש את זכויות התביעה יש להוכיח קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית ובין הנזק שנגרם עקב כך. כמו כן, יש להוכיח את הנזק עצמו.

 

לצורך התביעה יש תחילה לקבל חוות דעת של מומחה, אותו מומחה כנראה גם יעיד במעמד התביעה בהקשר לרשלנות רפואית. בכדי לבסס את המקרה מבחינה משפטית לעיתים יידרש התובע לקבל חוות דעת ממספר מומחים, הן מטעם התובע והן מטעם הנתבע. חשוב לציין, חוות דעת של מומחה רפואי היא דבר יקר, כל חוות דעת עשויה להגיע למינימום 15,000 ש"ח. בכל הנוגע לנושא רשלנות רפואית, עורך דין מנוסה בלבד יוכל לסייע לכם בתיק זה. עליכם לבחור בעורך דין שמדבר בשקיפות מלאה ומסביר לכם את כל הסייגים שיש בתיק. רק כאשר קיימת וודאות בשיעור גבוה להצלחת התיק נוכל לממן את התביעה בצורה בטיחותית.

 

הזכויות שלכם

המטרה סביב התביעה בגין רשלנות רפואית היא לקבל את הפיצויים. הפיצויים מתבססים על דיני נזיקין, החזרת הנפגע למצבו הקודם, הן מבחינת טיפולים רפואיים, הן מבחינת הכנסות כלכליות. הפיצוי אותו תקבלו מתבסס על כאב וסבל, אובדן השתכרות עבודה בעבר ובעתיד, סיוע סיעודי וכל הוצאה רפואית אחרת. כמו כן, ניתן יהיה לממש פיצויים בגין טיפולים פסיכולוגיים, טראומה, עוגמת נפש ועוד. התביעות השכיחות ביותר הן בגין רשלנות רפואית לגבי אבחון מחלה, רשלנות רפואית בניתוח, רשלנות רפואית במעקב הריון ובלידה ועוד.

 

התייעצות עם עורך דין מומחה

בכדי לצלוח תביעה בגין רשלנות רפואית, עורך דין בו בחרתם חייב להיות בעל תחום התמחות ממוקד בגין רשלנות רפואית. המטרה של עורך הדין היא להכיר את התיק שלכם, להבין מהם סיכויי ההצלחה בתביעה ולאחר מכן לייצג אתכם בבית המשפט. עורך דין מנוסה לא לוקח כל תיק תביעה, אלא בוחן את המקרה ומסביר לנפגע באופן מובהר מהם סיכויי ההצלחה לממש את זכויותיכם בתביעה ולקבל פיצויים. הסיבה לשקיפות מלאה היא בכדי למנוע הוצאות מיותרות מצידו של התובע עבור הבאת מומחים, נסיעות, שכר טרחה ועוד.

 

 

קרדיט תמונה: freepik

תוכן עניינים