כך תתגוננו מהאשמת שווא על תקיפה מינית

עם הליווי שלנו, הכל אפשרי! אל תתפשרו על מחיר נמוך על חשבון האיכות!

מהי תלונת שווא בעבירות מין

תלונת שווא היא תלונה המתבצעת כנגד אדם ללא שיש אמת בדבר ומתוך כוונת זדון ברורה לפגוע בנשוא התלונה. תלונת שווא בעבירת מין היא מורכבת אף יותר היות שהחל משנת 2002 הלכה המקובלת היא שכל תלונה בגין תקיפה מינית או אונס חייבת להיפתח בגינן חקירת משטרה.           המצב הנוצר הוא שלצד צורך הברור והרצוי של עידוד נפגעי אלימות מינית לכל סוגיה, התפתחה תופעה מטרידה ביותר שלתלונות שווא בעיקר כנגד גברים על מנת לפגוע בהם באופן ישיר פגיעה אישית כבדה. היות שכל תלונה מחייבת פתיחת תיק, גם מי שנאשם בהאשמת שווא עובר תהליך מורכב ביותר שחלים עליו סנקציות משפטיות וחברתיות במקביל.

 

ההשלכות על אדם אשר שמוגשת נגדו האשמת שווא ?

הבעיה העיקרית של מי שהוגשה נגדו תלונה בהאשמת שווא בתקיפה מינית היא הקושי הגדול להתנער ממנה ולנקות את השם הטוב של מי שהתלונה כוונה נגדו. שימוש בתלונת שווא היא אמנם עבירה על החוק, אך עד שתחנות הצדק עושות את עבודתן, המחיר שמשלם אותו אדם גבוה מאד. ללא עזרה ויעוץ של עורך דין פלילי המשמש גם כעורך דין עבירות מין יהיה קושי גדול לנקות את האדם מהתביעה השקרית. שלוש הבעיות העיקריות במקרה זה הן:

  • אשמה מיידית – הנאשם בפגיעה מינית גם אם באשמת שווא הופך מיידית לאשם עד שיוכח אחרת, לכן הוא חייב להעזר החל מהרגע הראשון בשירותיו של עו"ד פלילי על מנת לפעול בצורה מושכלת שלא תחמיר את המצב.
  • חובת ההוכחה – הבעיה המרכזית בתלונת שווא, היא שחובת ההוכחה בגין הזכאות היא על הנאשם, גם אם לא עשה דבר, ליווי בתהליך על ידי עורך דין פלילי הוא מחויב במציאות. עורך דין פלילי עומרי שטרן מומחה בליווי וטיפול בכל ההליך הפלילי
  • הרחקה חברתית – הבעיה הקשה ביותר היא הנידוי החברתי, את זה שום הליך לא יוכל לתקן. גם זיכוי מאוחר לא יביא להלבנת הכתם שנוצר.

 

מה אפשר לעשות כנגד תלונת שווא?

ההתמודדות עם תלונת שווא היא מורכבת ומחייבת ליווי צמוד של עו"ד פלילי, תלונה בגין אונס או תקיפה מינית היא מורכבת ותמיד תגיע למצב של מילה מול מילה, לכן כל צעד חייב להינקט בזהירות. ובכל זאת, מהן האפשרויות העומדות בפני מי שהוגשה נגדו תלונת שווא ?

  1. תביעה אזרחית – ניתן להגיש תביעה אזרחית ובה דרישה לפיצויים ן בגין נזק נפשי והן בגין נזק כלכלי.
  2. הגשת תלונה פלילית – גבר או אישה החשים או יודעים שהוגשה נגדם תביעת שווא, יכולים לפתוח בהליך פלילי כנגד המתלונן או המתלוננת נגדם. משרד עורכי דין פלילי עומרי שטרן מומחה בליווי הליכים פלילים שונים ובהם גם התמודדות עם תלונות שווא.
  3. חיוב הוצאות – במידה ויזכה אדם בתביעה פלילית כנגד מי שהתלונן, יוכל לתבוע גם פיצוי כספי על העוול שנגרם לו.
קרדיט תמונה: freepik

תוכן עניינים