השימוע לפני פיטורים הוא תהליך המשמש לסייע לעובד להבין את זכויותיו וחובותיו

עם הליווי שלנו, הכל אפשרי! אל תתפשרו על מחיר נמוך על חשבון האיכות!

השימוע לפני פיטורים, המכונה גם פגישת קדם פיטורין, הוא שלב חשוב בתהליך פיטורי עובד. יש לקבוע את הפגישה לפחות שבועיים לפני הפיטורים המתוכננים.

פגישת טרום סיום אינה חובה אך מומלץ מאוד לקיים. זה יאפשר לשני הצדדים לדבר על רגשותיהם ולקבל מענה לכל שאלה שיש להם. זה גם נותן להם זמן להמציא תוכנית מתי הם כבר לא עובדים יחד.

השימוע לפני פיטורים הוא שלב חשוב בתהליך ההחלטה האם לפטר עובד. השימוע לפני פיטורים הוא פגישה בין המעסיק לעובד לדיון בסיבות הפיטורים, במטרה להגיע להסכמה הדדית מה יקרה בהמשך.

השימוע לפני פיטורים הוא תהליך המעניק הזדמנות למעסיק לקחת בחשבון את הצד של העובד בסיפור ולבחון כיצד העובד עשוי להיות ממושמע. מטרת תהליך זה היא להבטיח כי זכויות העובד מוגנות וכי למעסיקים יש מידע מספיק לפני קבלת החלטה.

יש להשלים את השימוע לפני הפיטורים כאשר יש טענה להתנהגות בלתי הולמת או אם יש מספיק ראיות לתמוך בהליך משמעתי. אין להשתמש בו כאמצעי לספק אזהרות או משוב.

השימוע לפני פיטורים הוא תהליך שמעסיקים צריכים לעבור לפני פיטורי עובד. זה ידוע גם כתקן "סיבה מוצדקת".

על המעסיקים לערוך חקירה הוגנת וללא משוא פנים של ההתנהלות הפסולה לכאורה, הכוללת מתן הזדמנות לעובד לספר את הצד שלו בסיפור. אם אין סיבה מוצדקת לסיום, אז המעסיק לא צריך להמשיך עם זה.

אם למעסיק יש סיבה מוצדקת לסיים את עבודתו, עליו לתת לעובדים הודעה מוקדמת או לשלם במקום הודעה מוקדמת ולספק להם את הסיבות לפיטורין בכתב.

כאשר אדם נמצא בתהליך של פיטוריו, חשוב שתינתן לו הזדמנות לומר את דעתו. רק כך ניתן להבטיח שהירי לא נעשה בצורה בלתי הוגנת.

שימוע לפני פיטורים יכול להתנהל במספר דרכים, כמו שיחת טלפון, מייל או וידאו צ'אט. נקודת המפתח היא שיש לעשות זאת לפני יומו האחרון של העובד בעבודה.

כשאנחנו בבית המשפט, השופט תמיד יבקש מהנאשם לדבר. לאחר מכן הם יבקשו מהם לציין את שמם, כתובתם, עיסוקם וגילם. לאחר מכן, הם עשויים לשאול אותם אם הם רוצים לומר משהו להגנתם. זה נקרא שימוע לפני פיטורים.

במקרים מסוימים, ייתכן שהשופט לא ייתן שימוע לפני פיטורין, כי אין צורך בכך. למשל אם מדובר בעבירה קלה או אם לנאשם אין עבירות קודמות.

הדיון לפני פיטורים הוא הליך שיפוטי המשמש בבית משפט על מנת לקבוע אם קיימות די עובדות המצדיקות דחיית תיק.

ניתן לבקש דיון לפני פיטורים על ידי הנאשם או התובע. הבקשה צריכה להיעשות בכתב וצריכה לפרט אילו עובדות יש לקבוע.

אם בית המשפט יחליט שאין מספיק עובדות, הוא ידחה את התיק וישחרר את כל הנאשמים ממעצר.

אם יחליט בית המשפט כי קיימות מספיק עובדות, הוא ימשיך בהליכים משפטיים.

השימוע לפני פיטורים הוא הליך משפטי שבו יש לנאשם הזדמנות להישמע לפני שהוא או היא יימצא אשם בפשע. הדיון עשוי לשמש כשימוע לפני משפט, שימוע לאחר משפט או שניהם.

סעיף זה דן בשימוש בדיונים לפני פיטורים בתיקים פליליים. הדבר הראשון שעלינו להזכיר הוא שהליך משפטי זה יכול להתקיים לפני או אחרי התנהלות המשפט. שנית, חשוב לציין שסוג זה של הליך יכול לשמש גם כשימוע לפני משפט או לאחר משפט. לבסוף, יש לציין כי דיונים לפני פיטורים אינם תמיד נדרשים בתיקים פליליים והם נחוצים רק כאשר ישנן נסיבות מסוימות בהן יש להתייחס לבית המשפט.

זה דיון פרוצדורלי, לא משפט. שופט אינו חייב לציית לכללי הראיות ויכול לאפשר שמיעה או עדות של עד שלא יהיו קבילים במשפט. מטרת הדיון היא לקבוע אם יש סיבה סבירה להאמין שהנאשם ביצע את הפשע ויש לעצור אותו למשפט.

לנאשם הזכות להעיד מטעמו, לזמן עדים ולחקור בחקירה נגדית כל עד שיעיד נגדו.

תוכן עניינים